بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

مشتریان بالقوه خود را رها نکنید

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۱ نظر

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره ارتباطات روابط عمومی و رسانه

"بازاریابی مجدد (Re-marketing)" این فرصت را به مدیران روابط عمومی و تبلیغات می‌دهد تا به مشتریانی که پیش ‌ازاین در طی ارتباط گیری و معرفی خدمات و یا تولیدات در دایره مخاطبان قرار نگرفته اند مجدد فضای جذب مشتری را ایجاد نماید.

"بازاریابی مجدد" بستر رقابتی را برای مجموعه های که تولیدات و یا خدمات آنها متنوع تر و با کیفیت بهتر نسبت به گذشته به بازار عرضه شده را مهیا می کند تا مشتریان را به پیشخوان میز فروش محصولات خود دعوت کنند.

در بازار هدف شرکت های ارائه خدمات و تولیدات، مشتریان در هر دسته بندی از جمله مشتریان بی تفاوت و منفی به طور کامل رها نمی شوند و می بایست صاحبان کسب و کار برای تمام گروه های مخاطبان خود اقدام به تولید محتوای مرتبط و هم خوان با آن را تهیه و در بسترهای اطلاع رسانی موثر منتشر نماید.
مدیران روابط عمومی و تبلیغات در مجموعه ها می بایست دائما با
ارزیابی نظر و نیاز مخاطبان بازار هدف خود اقدام به جمع آوری اطلاعات نموده و پس از تحلیل این اطلاعات با هماهنگی مدیران ارشد سازمان متبوع، محتواهای تخصصی در قالب های متنوع تهیه و منتشر کرده و می بایست نسبت به فرآیند بازخورد پیام ها از سوی مخاطبان برنامه ریزی  جدی تری را در پیش ببرند

 

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره ارتباطات روابط عمومی و رسانه

 

مزیت های استفاده از بازاریابی مجدد (Re-marketing)

 

مزیت اول: افزایش میزان یادآوری برند

"بازاریابی مجدد" ابزاری فوق‌العاده برای یادآوری به مشتریان بالقوه در رابطه با برند شما می‌باشد. این نوع از تبلیغات به ایجاد یادآوری مستمر در رابطه با برند کمک می‌کند. مهم‌تر از این نمایش تبلیغات در طی فرایند بازاریابی مجدد موجب یادآوری پیامی می‌شود که بازدیدکننده برای اولین بار آن را بر روی وب‌سایت اصلی برند مشاهده کرده و برای دفعات بعدی در  رسانه ها و رویدادهای متنوع بازهم با آن روبرو می‌شود.

 

مزیت دوم: افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده

"بازاریابی مجدد" می‌تواند به هدایت آن دسته از بازدیدکننده‌هایی که در یک فرایند خرید واردشده و آن را تکمیل نکرده‌اند کمک کند تا مجدداً به فرایند خرید خود بازگردند. به‌عنوان‌مثال یک وب‌سایت می‌تواند تمامی بازدیدکننده‌هایی را که در فرایند خرید واردشده و تا مرحله دوم پیش رفته و آن را رها کرده‌اند را برچسب‌گذاری کند و تبلیغاتی را به‌منظور بازگرداندن آنها به سبد خرید به آنها نمایش دهد. همچین می‌تواند باهدف قرار دادن افرادی که قبلاً اطلاعاتی را در اختیار وب‌سایت گذاشته و از این طریق محتوایی را از سایت دانلود کرده‌اند آنها را به سایت بازگرداند، البته در این مورد مشکل ممکن است با نشان دادن مجدد تبلیغات رفع نشود و نیاز به بهبود فرایند چه به‌صورت آنلاین یا آفلاین داشته باشند.

 

مزیت سوم: هدف‌گیری مخاطب

امکان هدف قرار دادن یک مخاطب خاص از طریق یک پیام خاص بسیار زیاد می‌باشد. مدیران روابط عمومی و تبلیغات می‌توانند از یک تبلیغ یا پیامی خاص با مخاطبان از طریق تبلیغات نمایشی یا متنی ارتباط برقرار کنند. به‌عنوان‌مثال یک برچسب بازاریابی مجدد تنها می‌تواند به آن دسته از بازدیدکنندگانی تعلق پیدا کند که رفتار خاصی را در وب‌سایت این برند از خود نشان داده‌اند.

 

مزیت چهارم: افزایش میزان مرتبط بودن تبلیغات

دلیل اینکه "بازاریابی مجدد" همواره تأثیرگذار است به این دلیل است که این شیوه از ارتباط با مشتریان توانایی ارائه تبلیغات به آن دسته از افرادی که پیش‌ازاین رفتار خاصی را از سوی وی مشاهده کرده اند را مجدد مهیا می کند. به‌عنوان‌مثال اگر یک بازدیدکننده در صفحه یک محصول یا خدمات خاص از وب‌سایت شما وارد می‌شود، پیام مرتبط با آن محصول یا خدمات خاص می‌تواند در سراسر وب‌سایت شما به آن بازدیدکننده خاص نشان داده شود. به همین ترتیب با استفاده از بخش‌بندی رفتار، پیامی مناسب برای یک بازدیدکننده می‌تواند به‌جای یک تبلیغ با پیامی عمومی به وی نشان داده شود. به عبارتی در این روش راحت‌تر می‌توان بر اساس سلیقه و علاقه مخاطبان رفتار کرد.

 

مزیت پنجم: کاهش ضرر و زیان

یکی از ویژگی‌های چشمگیر و برجسته "بازاریابی مجدد" این است که این استراتژی بازاریابی به برندها اجازه می‌دهد تا با آن دسته از بازدیدکننده‌هایی که دیگر از وب‌سایت آنها بازدید نمی‌کنند ارتباط برقرار کنند. یادآوری برند و تعامل مجدد با برند هر دو از جنبه‌های فرعی این رویکرد در نظر گرفته می‌شود، چراکه به شما فرصتی مجدد جهت بازگرداندن مشتری بالقوه به فرایند اعتماد سازی در اختیار برند قرار می‌دهد.

 این شیوه بازاریابی در کنار استفاده از بهینه‌سازی نتایج موتورهای جستجو یا همان سئو و همچنین تبلیغات استاندارد می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و ضرر و زیان موجود در رویکردهای دیگر بازاریابی شود، چراکه نه‌تنها مانع از دست رفتن مشتریان بالقوه می‌شود، بلکه آن دسته از مخاطبانی که برای بار دوم وارد سایت شما شده یا وارد فرایند خرید می‌شوند، به‌احتمال بیشتری نسبت به دفعه قبل اقدام به تکمیل کردن خرید خود می‌کنند.

 

بازتاب این یادداشت در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

شماره تماس :  09126944966

نظرات  (۱)

این افراد مستعد جذب شدن به کسب و کار شما بوده و باید بعنوان یکی از اهداف اصلی برنامه ریزی های بازاریابی آینده قرار گیرند.

پاسخ:
باسلام و احترام 
تشکر از ارسال پیام ارزشمندتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">