بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

آماده انقلاب در کسب و کارهای نوین در سال 1399 باشید

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۴ نظر

مشاوره رایگان کسب و کار

با سرعت گرفتن در شیوع بیماری ویروسی کرونا در جهان و ایران و تعطیلی مراکز آموزشی و برخی از کسب و کارها و فشار اقتصادی بر جامعه و خانواده ها، بی تردید سال 1399 شاهد تحول عظیمی در قدرت، نفوذ و تحول کسب و کارهای اینترنتی و اعتماد مردم به آموزش های از راه دور خواهیم بود.

باوجود تهدیدات و تعطیلی برخی از از کسب و کارهای سنتی، آموزشگاه ها و مدارس در زمان شیوع این بیماری، ضرورت تغییر راهبرد کسب و کارها و نوع آموزش در سطح کشور احساس می شود.

سال جدید، سال تحول و انقلاب اینترنتی خواهد بود و دارندگان کسب و کارهای مختلف می بایست هر چه سریع تر حرفه خودشان را با شکل جدید همسان سازی نمایند تا بتواند ضمن بقای فعالیتشان، به سمت رونق و سودآوری بیشتر آن باشند.

مبنای اقتصاد هر مملکت در دانش، مهارت ها و قابلیت های بالقوة مردم آن کشور است و باید برای آن سرمایه گذاری کرد. کشور ایران از نظر جمعیتی، در جمع کشورهای جوان در جهان محسوب میشود و با وجود افزایش نیروی کار و جمعیت بیکاران در کشور و از سوی دیگر تمایل جوانان به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و ایجاد ارتباط با سبک زندگی نوین، آموزش های الکترونیکی و کسب درآمداینترنتی ، دیر یا زود منتظر وقوع این انقلاب بودیم.

کرونا شود سبب خیر اگر خدا خواهد

با توجه به تحولات اخیر جهانی و محدودیت ها و همزمان با آن تزریق فرهنگ دورکاری و آموزش از راه دور، باید به دنبال کسب دانش در بهره گیری مناسب از فناوری های نوین ارتباطی نیز باشیم که عدم توفیق به آن کشور و مردم را با چالشی اساسی مواجه خواهد ساخت.

با ایجاد فضای آموزش در این زمینه برای سطوح مختلف جامعه برای بهره گیری و اعتماد صاحبان کسب وکار و خانواده ها به فرآیند آموزش های الکترونیکی درشرایط بحرانی موجود کشور و لزوم توسعة آن در کشور بی شک با مدیریت صحیح می توان به مشکلات بوجود آمده از شیوع این بیماری و محدودیت های ناخواسته آن برای عموم مردم فائق آمد.

آنچه مطرح است شیوه و چگونگی دستیابی مؤثر و زیرساخت های ضروری برای این همسان سازی است.

در این انقلاب اینترنتی اشرافیت مدیران روابط عمومی به این موضوع و ضرورت حرکت دادن سازمان ها و مدیران عامل تصمیم ساز برای حمایت های مادی و معنوی به این تغییر ذائقه و هم گام نمودن رسانه ها در ترویج صحیح استفاده و اعتمادسازی به این کسب و کارها می تواند از مهمترین برنامه های اجرایی سال جدید روابط عمومی ها باشد.

کسب و کارهای اینترنتی پارادیمی جدید و محصول فناوری اطلاعات می باشد و چند سالی است توسط برخی از استارت آپ ها در قالب خدمات آنلاین و اینترنتی در حال اجرا بوده و توانسته اند موفقیت های چشمگیری در سودآوری و ارزش افزوده برای سرمایه گذاران این برندها را فراهم نمایند.

 شیوع ویروس کرونا و همگیر شدن این ویروس در سراسر دنیا و از جمله کشور عزیزمان، تغییر ذائقه های مردم به نحو خرید و فروش کالا و گرفتن خدمات عمومی و تخصصی ضروری در کشور از این طریق، براساس محدودیت های ایجاد شده این رویداد و توفیق اجباری برای استفاده از امکانات کسب و کارهای نوین و اینترنتی و اعتماد مردم به آموزش های از راه دور و از سوی دیگر قدرت شبکه های اجتماعی و نوع ارتباط گیری با آن، سال 1399، سال انقلاب کسب و کارهای نوین و آموزش های راه دور خواهد بود که می طلبد نهادهای نظارتی و تصمیم ساز در این خصوص هرچه سریعتر روش های جلوگیری و سودجویی افراد از ورود این فرهنگ قبل از آنکه ضررهای مالی و گاه جانی را گریبانگیر مردم شود اعمال نمایند.

در پایان می بایست اشاره کنم در سال جدید اگر صاحبان کسب و کارها تغییری در دیدگاه سنتی خودشان نکنند باید به فکر تعطیلی مجموعه خود باشند.

 

 

بازتاب یادداشت در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

شماره تماس :  09126944966



نویسنده: احمدباقری

بازتاب یادداشت در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

شماره تماس :  09126944966

نظرات  (۴)

سلام 

این یک هشدار جدی هست 

کسب و کار ما هم تحت شعاع این موضوع قرار گرفته

پاسخ:
باسلام و احترام
حتما در این خصوص از مشاوره های کسب و کار در زمینه فعالیت خودتان بهره ببرید
  • پیمان راستگو
  • سلام اقای باقری
    این مطلب شما را برای مدیریت مجموعه خودمون ارسال کردم 
    خواستم ازتون تشکر کرده باشم

    پاسخ:
    باسلام و احترام
    تشکر از عنایات شما
    این یک هشدار جدی هست که باید صاحبان کسب و کار جدی بگیرند

    مطلب بسیار جالب و مناسب این روزهای همه

    پاسخ:
    باسلام و احترام
    تشکر از ارسال پیام دلگرمتان

    با سلام اتفاقا در این مورد به نظرم پژوهش های مختصری وجود داره و نیاز به تحقیق و بررسی یشتری هستش که شما زحمتش رو گویا دارید می کشید

     

    ممنون از مطالب ارزندتون

    پاسخ:
    باسلام و احترام
    تشکر از لطف جنابعالی
    ادامه بررسی ها در این مورد را در قالب یادداشت منتشر خواهد شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">