بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

اصول مهم دستیابی به اهداف در زندگی و کسب و کار

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۱ نظر

احمد باقری - مدیرمسئول گزارش خبر

مرور منظم این اصول، به شما این امکان را می‌دهد که در زندگی خود به بیشتر این موفقیت‌ها دست یابید آگاه باشید که هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند و از مسیر رسیدن به موفقیت منحرف سازد.

توانمندی‌های بالقوه تان را آزاد کنید:

 بدانید که توانمندی های شما نامحدودند. آنچه تا کنون در زندگی به آن دست یافته اید پیش‌درآمدی بر چیزهایی است که می توانید در آینده به آنها دست یابید.

افسار زندگیتان را دسته خود محکم بگیرید:

شما مسئولیت کامل شرایط خود را در دست دارید از عذر و بهانه آوردن توجیه کردن و دیگران را مسبب مسائل معرفی نمودن جداً خودداری کنید.

آینده در دستان شماست، آن را خلق کنید:

تصور نمایید در کاری که می توانید آن را انجام دهید با هیچ محدودیتی روبه رو نیستید. در باره خود به گونه ای بیندیشید که قابل برنامه ریزی باشید، گویی همه نتایج را در اختیار دارید

امید و ارزش‌های خود را توصیف کنید و در جهت تحقق آن ها برآیید:

ارزش های شما معرف شما هستند. بکوشید از ارزش های مورد قبول خود و آگاهی جامعه فاصله نگیرید.

اهداف واقعی تان را مشخص کنید:

در حقیقت تصمیم بگیرید که چه خواسته‌ای دارید و می خواهید به کجا برسید

درمورد اهداف و آرمان‌های واقعیت آن بیندیشید:

به هدفی اصلی و مرکزی احتیاج دارید یک هدف در زندگی شما وجود دارد که بسیار مهم تر از سایر اهداف تان می باشد. درباره این هدف، تصمیم بگیرید و در تمام لحظات، برای دستیابی به آن بیندیشید و فعالیت نمایید.

به تجزیه و تحلیل باورهای درونی تان بپردازید:

 باورهایی که درباره توانمندی های خود دارید بیش از هر عامل دیگری بر احساسات و رفتار شما تاثیر می گذارند پس دقت کنید که باورهایتان با آنچه می خواهید به آن دسترسی یابید مثبت و سازگار باشند.

از ابتدا آغاز کنید:

قبل از اینکه به سوی هدف خود گام بردارید و ببینید از کجا می خواهید شروع کنید درباره آنچه می خواهید صادق و واقع بین باشید.

پیشرفت‌های خود را اندازه بگیرید و آنها را بهبود ببخشید:

 

از اصل علامت گذاری استفاده کنید و پیشرفت خود را در فواصل زمانی مختلف اندازه بگیرید. بدین سان متوجه می‌شوید که پیشرفت شما به چه اندازه ای است. در صورت لزوم می توانید اصلاحات لازم را به عمل آورید.

موانع و عوامل ناکامی را از بین ببرید:

موفقیت به معنای حل مسائل مختلف و از بین بردن موانع و سدهایی است که سر راه رسیدن به هدف شما قرار دارند. خوشبختانه "حل مسئله" مهارتی است که می توانید با تمرین در آن مهارت یابید و در نتیجه با سرعتی بیشتر در جهت تحقق خواسته‌های خود به حرکت درآیید.

در زمینه کاری خود مهارت یابید:

شما در خود از توانمندی‌هایی برخورد دارید که در کارتان به یکی از بهترین ها تبدیل می‌شوید.  می‌توانید به ۱۰ درصد بالای اشخاص حاضر در فعالیت خود بپیوندید. این را به عنوان یکی از اهداف خود در نظر بگیرید همه روزه روی آن کار کنید و تا زمانی که به این هدف نرسیده اید دست از کار نکشید.

با اشخاص عالم و متخصص رفت و آمد کنید:

اینکه با چه کسانی زندگی، کار و معاشرت کنید بیش از هر عامل دیگری روی موفقیت شما تاثیر می‌گذارد از امروز تصمیم بگیریم با اشخاصی که آنها را دوست دارید آنها را می‌شناسید و به آنها احترام می‌گذارید معاشرت نمایید اگر می خواهید عقاب شوید با عقاب ها پرواز کنید.

وارد عمل شوید:

همواره یک موقعیت وجود دارد که اگر انسانی معمولی برنامه‌ای برای عمل و اقدام داشته باشد از نابغه‌ی بدون برنامه جلو می زند. توانایی در برنامه ریزی کردن و سازماندهی از قبل، به شما امکان می‌دهد بر پیچیده‌ترین اهداف خود دست یابید.

مدیریت و مشاوره ارتباطات

مدیریت زمان داشته باشید:

بیاموزید که تولید خود را دو یا سه برابر کنید این کار با مدیریت بر زمان امکان پذیر است. همیشه قبل از اینکه شروع کنید اولویت هایی را در نظر بگیرید و بعد از آن روی بهترین نوع استفاده از زمان کار کنید.

هر روز اهدافتان را مرور کنید:

هر روز، هر هفته و هر ماه زمانی را به ارزیابی اهداف تان اختصاص دهید. مطمئن باشید در جاده درست حرکت می کنید آمادگی آن را داشته باشید که در صورت لزوم با اطلاعات جدید که دریافت می کنید اهدافتان را اصلاح نمایید.

اهدافتان را در ذهن بپرورانید:

کارگردان فیلم سینمایی ذهن خود باشید تصورات ذهنی شما پیش برنامه فعالیت های بعدی زندگی شما هستند از قبل اهداف خود را تحقق یافته ببینید.

ذهن فراهوشیار خود را به کار گیرید:

شما در دنیای خود و پیرامون تان از قدرت زیادی برخوردارید که آنچه را که می‌خواهید و به آن احتیاج دارید در اختیارتان قرار می دهد.

در تمام اوقات، انعطاف پذیر باشید:

اهدافتان را طبقه بندی کنید و با این حال در فرایند رسیدن به آن انعطاف لازم را داشته باشید. پیوسته خواهان راه های سریع تر، ارزان تر، بهتر و جدیدتر باشید. اگر روشی موثر واقع نمی‌شود از روش های دیگر استفاده کنید.

به آزادسازی خلاقیت درونی خود بپردازید:

شما از خلاقیتی برای حل مسائل خود برخورد دارید که آن را تا به حال مورد استفاده قرار نداده اید.  شما نابغه ای بالقوه هستید که می توانید به کمک هوش فراست و توانایی های خود بر هر مانعی غلبه کنید و بر هر هدفی که برای خود تعیین کرده اید برسید.

فعالیت روزانه مستمر داشته باشید:

وقتی به سمت هدف خود به حرکت در می آید همه روزه برای رسیدن به آن کاری انجام دهید عملگرا باشید تا به موفقیت برسید.

در راه رسیدن به موفقیت تان پافشاری کنید:

در پایان توانایی شما در مداومت کردن بیش از سایرین، صفتی است که بیشترین موفقیت را در زندگی شما باعث می‌گردد. مداومت به معنای داشتن نظم و انضباط شخصی در همه کارهاست. از قبل تصمیم بگیرید و مصمم شوید که هرگز تسلیم نگردید!

احمد باقری مدیرمسئول گزارش خبر

مشاور رایگان احمد باقری

نظرات  (۱)

بسیار مفید وکاربردی

ممنون که اطلاعات ارزشمند خودتون رو بی هیچ چشمداشتی در اختیار دیگران قرار میدید

پاسخ:
باسلام و احترام
تشکر از ارسال پیام دلگرمتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">