بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

منشور استکهلم؛ سندی بین المللی در روابط عمومی

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۰ نظر

از سال 1986 که منشور رم توسط سازمان بین المللی مشاوران متخصص ارتباطات تصویب شد، تا سال 2003 که این منشور به روز رسانی شد، هیچ تغییری در منشور اولیه به وجود نیامد. منشوری که در ذیل مشاهده می کنید، روزآمد اکتبر 2003 این منشور است که توسط تمام اعضای سازمان به رسمیت شناخته شده و مورد توجه قرار می گیرد

سازمان مشاوران روابط عمومی شرکت های خدمات حرفه ای هستند که به مشتریان خود برای اثربخشی در افکار ، نگرشها و رفتار عمومی کمک می کنند. همره با این تاثیر مسئولیتی را در قبال مشتریان ما و اعضای ما، حرفه ما و جامعه در سطح کلان بر عهده دارند.

1.       اهداف مشاوره و پشتیبانی

مشاوران روابط عمومی ممکن است علاقه ای به سازش در زمینه نقششان به عنوان مشاور مستقل نداشته باشند. آنها باید مشتریان خود را با عینیت ها نزدیک کنند، تا مشتریانشان بتوانند استراتژی های ارتباطی و رفتار مطلوب را اتخاذ کنند.

2.       جامعه

یک جامعه باز، آزادی بیان و یک مطبوعات آزاد بافتی را برای متخصصان روابط عمومی ایجاد می کند. آنها از قوانین تبعیت کرده و با مشتریان کار می کنند که رویکردی مشابه را به اشتراک بگذارند.

3.       شناسایی اعتماد

اعتماد قلب روابط میان مشتری و یک مشاور روابط عمومی است. اطلاعاتی که در پناه اعتماد مشتری به مشاور تهیه شده و عموم در مورد آن اطلاعی ندارند نباید با سایر شرکا بدون رضایت مشتری منتشر شود.

4.       یکپارچگی اطلاعات

مشاوران روابط عمومی نباید آگاهانه به گمراهی مخاطبان درباره اطلاعات واقعی بپردازند، و یا در مورد منافع مشتری چیزی را ارائه کنند. مشاوره باید تمام تلاش خود را در ارائه اطلاعات دقیق مصروف کند.

5.       وعده و وعید

مشاور باید با مشتری برای ایجاد انتظارات شفاف و واضح و برای نائل شدن به خروجی تلاش هایشان کار کنند. آنها باید اهدافی ویژه را مشخص کرده و آنگاه برای رسیدن به وعده های خود کار کنند. مشاوره نباید هیچ تضمینی برای چیزهایی که غیر قابل تضمین ارائه دهد، یا اینکه مواردی را تضمین کند که مستلزم یکپارچگی کانال های ارتباطی است.

6.       تضادها

مشاوران ممکن است مشتریانی را با منافع متضاد داشته باشند. بنابراین نباید پیش از اینکه اول مشتری فرصت کافی برای تشریح حقوق مندرج در هر قرار داد بین آنها و مشاوره را داشته باشد، اقدام به عقد قرار داد کرد.

7.       نمایندگی

مشاوران بر مبنای ایده شخصی شان ممکن است حاضر به قبول تکالیفی مدیریت شرکت یا تمرکز سازمان نباشند.

8.       شیوه های اداره و کسب و کار

مشاوران روابط عمومی متعهد به رفتار اخلاقی و اجرای بهترین شیوه های کسب و کار در تعامل با همه مخاطبان هستند.

  • احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">