بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

پنج اصل برای یک بروشور تاثیرگذار

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۰ نظر

بروشورها در موفقیت و فروش شرکت تاثیر به سزایی دارند. 5 اصل مهم در نوشتن بروشور مطرح است تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد که بدین شرح اعلام می شوند

1-   کاربرد بروشور خود را بدانید. یعنی بدانید بروشوری که تهیه می کنید در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. در این مورد 5 دسته بندی داریم:

 

·    بذار و برو: برای استفاده در همایش یا جلساتی که مشتریان فعال شرکت در آن هستند.

 

·    هدف فقط فروش: نوعی بروشور که از راه دور با طراحی و رنگش به مشتری چشمک می زند تا او را بردارد.

 

·    پاسخگوی سوالات: پرسش و پاسخ یک خدمت

 

·    پست مستقیم: مستقیما به منازل شما ارسال می شود. (مثال: بعد از خرید از اطلس پود و یا هاکوپیان فرم اشتراکی را که پر می کنید شما را در جریان اجناس جدید یا فروش فوق العاده اش قرار می دهد.)

 

·    ابزار پشتیبانی فروش: نحوه استفاده از یک خدمت را قدم  به قدم برای شما تشریح می کند.

 

 

2-   آیا بروشور به تنهایی قرار است خدمت تان را معرفی کند؟

 

اگر قرار است بروشور به تنهایی خدمتی را معرفی کند، باید بروشور کاملی باشد ولی اگر آگهی های روزنامه ای و تیزرهای رادیویی و تلویزیونی به کمک معرفی خدمت می آیند پس فراموش نکنید که حرفهای تکراری در بروشور نزنید که مشتری وقتی دوباره برای خواندن آن نمی گذارد. به جای آن به خصوصیات دیگر آن بپردازید.

 

3-    مخاطب تان را بشناسید: زبان بروشور پرسش و پاسخ با بروشور پشتیبانی فرق دارد. اگر مخاطب شما آدمی فنی است بروشور شما باید فنی تر باشد و یا ممکن است که برای بار اولین باشد نام این خدمت به گوشش رسیده است.

 

4-    مطالب را به ترتیب نقل کنید: تهیه مطلب برای بروشور مانند تهیه مطالب کتاب است. طرح جلد می خواهد. مقدمه، متن اصلی و موخره. همچنین عنوان را با دقت انتخاب کنید تا به راحتی مشتری را جذب کند. مثلا برای خرید ماشین یا لپ تاپ بنویسید: 10 نکته مهم برای خرید ماشین، یا 5 اصل برای خرید لپ تاپ و یا همین تیتر مطلبی را که دارید می خوانید.

 

5-    اطلاعات بروشورکامل، دقیق و فراگیر باشد: قبل از شروع به تکثیر بروشور ببینید آیا تمام اطلاعات لازم را نوشته اید؟ آیا اصطلاحات لازم را توضیح داده اید؟ این اطلاعات باید بطوری دقیق باشد که مشتری را به سمت خرید ترغیب کند. اگر اطلاعات مفیدی ارایه نکنید و یا متن مبهم باشد بروشور شما خوراکی است برای کاغذخردکن یا سطل اشغال مشتری!



  • احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">