بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

چرا روابط عمومی مهم است؟

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۱ نظر

بیل گیتس می گوید: "اگر یک دلار برایم باقی بماند آن را برای روابط عمومی هزینه می کنم."

"If I was down to my last dollar, I'd spend it on public relations." Bill Gates

یک مرد ثروتمندی مانند صاحب مایکروسافت چرا حاضر است اگر از همه دنیا فقط برایش یک دلار باقی بماند آن را برای روابط عمومی استفاده کند و نگفته است آن را برای تبلیغات یا بازاریابی هزینه خواهم کرد؟ کدام خصلت روابط عمومی است که حاضر است به خاطر آن تنها دلار باقیمانده اش را بپردازد؟

 امروزه روابط عمومی در کشورهای پیشرفته فقط مختص ادارات و سازمانهای دولتی نیست بلکه وجود آن برای هر کسب و کار کوچکی هم اهمیت دارد. چیزی که ما کمتر در کشورمان به آن پرداخته ایم و فقط آن را امری دولتی، لابی گری، اطلاع رسانی می دانیم.
بیل گیتس کسی است که از سال 1994 تا به امروز 19 بار به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از سوی موسسه رتبه بندی نشریه فوربس معرفی شده است. این بدین معناست که بر اساس تجربه یک کارآفرین موفق، "روابط عمومی" می تواند رمز موفقیت هر کارآفرینی باشد. یعنی بیل گیتس مطمئن است که اگر همه ثروتش از دست برود ولی روابط عمومی است که می تواند باعث رونق کارآفرینی در کوتاه مدت و باز هم ثروتمند شدن او در بلندمدت شود. بر اساس این نقل قول از بنیانگذار مایکروسافت، بالاترین سرمایه از نظر یک کارآفرین موفق، ایجاد حسن نیت، خوشنامی، کسب اعتبار و جلب اعتماد مخاطب است. چیزی که از آن به عنوان مدیریت شهرت یاد می کنند و کاری است که فقط از عهده روابط عمومی بر می آید.


  • احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی
 

نظرات  (۱)

البته روابط عمومی مهم است اما این نقل قول از بیل گیتس هیچ وقت اثبات نشده و توسط او یا بنیاد گیتس و ملیندا تایید نشده است.

پاسخ:
باسلام 
شاید نظر شما درست باشد ولی می توان با اطمینان اعتماد ایشان به مقوله ارتباطات و روابط عمومی در حرفه خودش را اشاره کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">