بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

در پی انتشار دیرهنگام علت سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۱ نظر

احمد باقری مدیر رسانه

عدم مدیریت زمان بزرگترین دشمن سلب اعتماد در عصرارتباطات

در عصر ارتباطات که مدیریت زمان بعنوان حیاتی ترین بستر برای همراهی افکار عمومی نقش بازی می کند، بی اعتنایی یا عدم مدیریت آن گاهاً صدمات جبران ناپذیری را برای آن جامعه، سازمان و مدیران تصمیم ساز را به دنبال خواهد داشت.

اعتماد سازی در بین مردم و مخاطبان لزوم افزایش اثربخشی هر چه بهتر اجرای سیاست های یک سازمان را تعریف می کند. حال تصور کنید در زمان های اضطراری که مخاطبان منتظر شنیدن واقعیت ها واخبار تایید شده برای حذف شایعات و ساختن سناریوهای ذهنی از یک واقعیت در تفکرات خود هستند، سرعت بخشیدن در اطلاع رسانی در نحو وقوع آن رویداد از آنها سلب شود و رقبا که در این رویداد تاسف بار "سقوط هواپیمای مسافربری کشوراوکراین"، رسانه های غربی همچون بی بی سی، اینترنشنال و VOA فارسی بودند توانستند گوی سبقت را بربایند و در مقابل به طبل عدم شفافیت و اطمینان  به این حکومت را محکم تر از گذشته بزنند.

مردم یک کشور بی شک درک این موضوع را دارند که در هر صحنه ای از درگیری حوزه های سیاسی و نظامی در کشورها در شرایط سخت دفاع از امنیت آن کشور در مقابل قدرت های منطقه و جهان، گاها وقوع رویدادهای از این قبیل که ناشی از بی احتیاطی و یا خطای انسانی غیرعمد می تواند تاثیر بپذیرد، مستثنی نبوده و نخواهد بود، اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به لحظه رسانه های داخلی شاید ازعمق فاجعه کم نکند ولی اعتماد به رسانه ها و ارکان این حکومت را قطعا مستحکم تر از قبل می کند.

حال باید این سوال را پرسید برای بازگرداندن این اعتماد می بایست چه هزینه های دیگری را حکومت و دولت خرج کنند تا مجدد در رویدادهای پیش رو نگاه مردم داخل و خارج کشور به قاب رسانه های داخلی جلب شده و مجدد اطمینان داشته باشند؟

در پایان می بایست اشاره شود در این برهه حساس سیاسی و امنیتی کشور اهمیت هم سو نمودن مردم شاید از نان شب هم مهم تر است و مقامات و تصمیم سازان این کشور باید  دو سویه نمودن فرآیند اطلاع رسانی میان خود و مردم هر چه سریعتر بهبود بخشند تا دشمنان برای طرح ریزی اقدامات و پایه ریزی مسائل دیگر از بی اعتماد ایجاد شده مردم سو استفاده ننمایند.

احمد باقری
کارشناس و مشاور ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

 


در خصوص این یادداشت نظرات خودتان را حتما برای اینجانب ارسال کنید.

 

 

 

View this post on Instagram

وقتی تو هواپیما نشستی و از چاله هوایی رد میشه و یه تکون می خوره به یکباره ته دلت خالی میشه منتظر شنیدن صدای خلبان هستید که اشاره کنه که این تکانه ها طبیعی است. چشمانت رو ببند ... جای آن کودکی که در هواپیما نشسته و خواب صبحگاهی هنوز از چشمانش بیرون نرفته و هواپیمایش با یک #خطای_انسانی شروع به لرزیدن و آتش گرفتن می شود. دیگه یه تکانه نیست بلکه لرزه های شدیدی که با صدای خلبان هم به آرامش نمیرسه و ثانیه های که به اندازه یه عمر برایش می گذرند و وحشتی که مثال زدنی نیست. فکر کردن برایش سخت است، چشمانت را باز کن. این یک فاجعه ای بود که هفته گذشته با یک هفته تاخیر اطلاع رسانی شد... #احمد_باقری

A post shared by ahmad bagheri (@ahmad_bagheri80) on

نظرات  (۱)

  • سمانه رائمی
  • خیلی مطلب خوبی بود 
    تو حوزه نظامی بخش ارتباطات چرا انقدر ضعیف هست؟

    پاسخ:
    شاید بواسطه نوع عملکرد و فعالیت این مجموعه ها باشد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">