بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

رایج ترین اشتباهات در برنامه های دیجیتال مارکتینگ

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۰ نظر

در چند دهه گذشته به لطف پیشرفت در فناوری و تکنولوژی های مختلف بسیاری از افسانه هایی که گذشتگان به آن ها باور داشته اند از بین رفته است. به عنوان مثال صاف بودن کره زمین! با این حال مهم نیست که چقدر در حوزه دیجیتال پیشرفت داشته باشیم، چرا که باز هم سوء تفاهم هایی در مورد بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

پس قبل از این که شما استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با همه چیز به طور واقع بینانه رفتار کنید. در این یادداشت می خواهیم انواع اشتباه در دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم تا به بهبود کسب و کار شما کمک کرده باشیم.

 

 

معرفی انواع اشتباه رایج در دیجیتال مارکتینگ :

باید از تمام شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنم!

بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر در همه شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند، می توانند خیلی بهتر در دید بسیاری از افراد قرار بگیرند.

در حالی که این تصور همیشه هم درست نیست.

توجه کنید که با این استراتژی شاید در دید مردم قرار بگیرید اما تضمینی نیست که همه آن ها مخاطب هدف شما باشند. به این معنا که شما زمان و هزینه خود را صرف کاری کرده اید که مطمئن نیسیتد با استفاده از آن می توایند کاربر را به مشتری تبدیل کنید.

پس زمانی که باید استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید باید به دو پارامتر زمان و هزینه توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین برنامه ریزی را تعیین کنید که در نهایت شما را به مخاطب هدفتان نزدیک کند.

به عنوان مثال شبکه اجتماعی مانند لینکداین تمرکز بیشتری روی کسب و کار هایی دارد که به رشد فناوری کمک می کنند. در حالی که شبکه ای مانند اینستاگرام باعث افزایش میزان فروش شما می شود و در واقع برای فروشگاه ها مناسب است.

پس همراهان عزیز اگر می خواهید از اولین اشتباه رایج در دیجیتال مارکتینگ دور بمانید باید بین ۲ الی ۴ شبکه اجتماعی را بر اساس نوع کسب و کار خود و همچنین میزان رقابت انتخاب کنید. رسانه ای را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد به راحتی به کار فعال و آنلاین هدف خود دسترسی داشته باشید.

 

هرچه که بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کنم، رتبه سایت و صفحه من بهتر خواهد شد!

این اشتباه در دیجیتال مارکتینگ مربوط به قوانین سئو در سالیان گذشته می شود. اما امروزه بررسی میزان استفاده از کلمات کلیدی توسط الگوریتم هیا پیشرفته گوگل انجام می شود و در نتیجه رتبه بندی دیگر ارتباط مستقیمی با میزان استفاده از کلمات کلیدی ندارد. به عنوان مثال تصور کنید شما می خواهید از کلمه کیلدی دیجیتال در متن خود استفاده کنید.

” آیا به دنبال بازاریابی دییجتال هستید؟

آیا دیجیتال مارکتینگ برای شما مشکل است؟

آیا کار در فضای دیجیتال را بلد نیستید و

 استفاده از این ساختار نه تنها باعث بهبود رتبه سایت شما نمی شود بلکه گوگل را به شدت عصبانی می کند و ممکن است به طور کلی متن شما را به عنوان هرزنامه در نظر بگیرد. اگر این متن شما از نظر گوگل کپی به نظر برسد، تشخیص می دهد که کاربر پسند نیست و در نتیجه رتبه تان را تضعیف می کند! پس برای این که استفاده درستی از کلمات کلیدی داشته باشید بهتر است که از آن ها در تیتر ها، تگ آلت و به طور یکنواخت در متن استفاده کنید. در این حالت است که شما از قوانین سئو در تولید محتوای خود استفاده کرده اید.

نتیجه هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ من باید سریعا مشاهده شود!

این که همه چیز در فضای اینترنت به سرعت انتشار پیدا می کند لزوما به این معنا نیست که شما باید نتیجه هر کمپین و استراتژی خود را به سرعت مشاهده کنید.

 در حوزه دیجیتال مارکتینگ هیچ وقت نمی توانید یک شبه به نتیجه دلخواه خود برسید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما باید حداقل ۶ ماه زمان بدهید و در این مدت تلاش بسیاری بکنید تا نتیجه دلخواه را دریابید.

 برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید سعی کنید عنصر صبور بودن را در خود تقویت کنید. بعد از آن باید اهداف خود را به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کنید.

سپس باید هر چند ماه یک بار بررسی کنید که همه چیز مطابق میل شما پیش می رود یا نه. انجام این بررسی الزامی است چرا که به شما کمک می کند در هر زمانی که نیاز است استراتژی خود را تغییر دهید.

 حواستان باشد که برای جلوگیری از این اشتباه در دیجیتال مارکتینگ، استفاده از ضرب المثل “ماهی را هر موق از آب بگیری تازه است” کمک زیادی می کند.

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار من مفید نیست!

اکنون اگر کسب و کار شما همچنان خود را با دنیای آنلاین همگام نکرده است، به این معناست که شما تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست داده اید.

 اگر شما از سیستم خرید آنلاین استفاده نمی کنید، به طور متوسط حدود ۸۰ درصد از مشتریان خود را از دست داده اید.

چرا که امروزه با گسترش فضای اینترنت بسیاری از افراد تمایل به انجام خرید اینترنتی دارند. استفاده از ابزار و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری الزامی است.

نیازی نیست که شما در این زمینه خرج زیادی بکنید، با استفاده از یک طراحی سایت ارزان و راه اندازی شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید از مزیت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

نیازی به طراح سایت نیست، زمانی که قالب های آماده وجود دارند!

حتما شما هم شنیده اید که تنها در چند دقیقه می توانید صاحب سایت شوید. این حرف چندان هم غلط و اشتباه نیست. البته تا زمانی که نوع سایت آن معلوم نباشد. اگر شما تنها یک قالب می خواهید که بله در چند دقیقه می توانید دامنه و هاست خریداری کرده و قالب سایت را بالا بیاورید.

 اما آیا این قالب برای کسب و کار شما بهینه شده است؟

آیا کدهای استفاده شده در آن بهینه شده اند به گونه ای که موجب بهبود رتبه سایت شما در گوگل شوند؟!

زمانی که شما برای سایت خود یک قالب انتخاب می کنید باید آن را متناسب با نیازهای خود شخصی سازی کنید تا بتوانید به نیاز کاربران خود پاسخ دهید. به عنوان مثال اضافه کردن پلاگین هایی که با قالب شما همخوانی داشته باشند الزامی است. مانند چت با مشتری! پس توجه داشته باشید داشتن یک سایت کارآمد چیزی بالاتر از انتخاب یک قالب آماده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">