بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

رسانه ها را با بیلبورد تبلیغاتی اشتباه نگیرید

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۳ نظر

مدیریت رسانه

در واقع مهم‌ترین نهاد در حوزه عمومی در کشور، رسانه ها هستند که بعنوان قوه چهارم مسئولیت پرسش و پاسخ و پیگیری ابهامات افکار عمومی از عملکرد مدیران و مسئولان را دارند و از طریق مصاحبه و پیگیری سوژه های خبری شرایط افزایش اعتماد مردم به عملکرد مدیران کشور را فراهم می کند.

در این بین خط مقدم این امر اصحاب رسانه یا همان خبرنگاران هستند که موقعیت جامعه را منعکس می‌کند و اصولاً جامعه‌ای که در آن خبر و تحلیل سالم مطرح شود هم زمامداران و سیاستمداران درک درست و خوبی از جامعه خواهند داشت و هم مردم همراهی بیشتری با دولتمردان و سیاست‌های نظام را صورت می‌دهند.

اگر جامعه رسانه‌ای دچار خودسانسوری شود هم به مردم و هم به مسئولان ظلم خواهد شد چون نه مردم می‌توانند حرفها و انتقادات را به مدیران مطرح کنند و نه زمامداران و سیاستمداران از عمق مشکلات جامعه آگاهی می‌یابند.

جامعه‌ای موفق است که بتواند بیشترین استفاده را از ظرفیت‌هایش در تبیین سیاست‌های خود ببرد و در عین حال باید توجه داشته باشد استفاده از رسانه در تبلیغ سیاست‌ها باید مبتنی بر واقعیت باشد وگرنه مردم دنبال رسانه‌های جایگزین می‌روند.

متاسفانه جایگاه رسانه و خبرنگار هنوز به خوبی شناسایی نشده و توقع مدیران و مسئولان از رسانه ها، دیدگاه تبلیغی و خبرنگار های کارت هدیه بگیر سوق نموده و در این میان هم گاهی اوقات در رسانه ای حرکتی به سمت رفع ابهامات از طریق ایجاد فضای پرسش و پاسخ از مدیران رخ می دهد، مورد خطاب قرار گرفته و با فشارهای بیرونی مقدمات عدم انتشار این شفاف سازی را که  اختلال اعتماد سازی افکار عمومی به عملکرد مدیران و رسانه های داخلی است را مهیا می نماید.

احمد باقری مدیریت رسانه

این مسئله را هم باید مطرح کنیم که خبرنگار عموماً از امنیت شغلی و امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند  و نیازهای روزمره خبرنگاران برآورده نشده است و ما باید بپذیریم که یکی از حرفه‌های پرنوسان در کشور حرفه خبرنگاری است و برای اینکه عرصه خبر و تحلیل دچار نوسان نشود باید به گونه‌ای عمل کنیم که خبرنگار در معرض نوسان قرار نگیرد، از سوی دیگر هم خبرنگاران باید توجه کنند که همه ما معتقد به قانون اساسی هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اصول قانون اساسی فدای هیجانات زودگذر عرصه تحلیل و خبر نشود.

حال متولیان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به چه میزان می توانند روند این اعتماد سازی و مقدمات پاسخ نیاز مردم از طریق مدیریت رسانه و افکار عمومی با صداقت از فرآیند اطلاع رسانی از اقدامات مدیران سازمانی را به معرض دید عموم بگذارند قطعا جای صحبت و تحلیل بیشتری دارد.

به کارگیری روابط عمومی غیر حرفه ای و از سوی دیگر عدم اعتماد مدیران به استراتژی های بخش روابط عمومی حرفه ای و همچنین ورود ادبیات اشتباه رسانه های رپرتاژ بگیر، کلاف افکار عمومی و عملکرد مدیران موفق را پیچیده نموده که نیاز به بازنگری در این امور احساس می شود.

 

بازتاب این یادداشت در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی (شارا)

 

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدیریت و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

 

شماره تماس :  09126944966

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

قابل توجه مسئولان و مدیران کشور رسانه ها را با بیلبورد تبلیغاتی اشتباه نگیرید مصاحبه برای پیگیری و ابهام عملکرد مدیران نیست؟ رسانه ها نماینده افکار عمومی نیستند؟ آیا رسانه ها بعنوان قوه چهارم در کشور وظیفه پرسش و پاسخ از مسئولان و پیگیری ابهامات از سوی افکار عمومی محسوب نمی شوند؟ تا زمانی که رسانه ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و از متولیان رسانه تا مدیران روابط عمومی افراد غیر حرفه ای بهره ببرند، تمام مدیران و مسئولان صرفاً رسانه ها را با نگاه ابزارتبلیغاتی خواهند دید و با ادامه این روند جز بی اعتمادی افکار عمومی به رسانه های داخلی و عملکرد تمامی مدیران چیزی عائد این کشور نخواهند کرد. هشدار را جدی بگیرید. #رسانه_های_داخلی #اعتماد_مردم #افکار_عمومی #بیلبورد_تبلیغاتی #احمد_باقری #عملکرد_مدیران #پرویز_فتاح #روابط_عمومی

A post shared by ahmad bagheri (@ahmad_bagheri80) on

  • احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی

احمد باقری

مدیر رسانه

مدیریت رسانه

مدیریت و مشاوره ارتباطات

مشاور ارتباطات

مشاوره رسانه

 

نظرات  (۳)

سلام یعنی با این کار اقای فتاح نگاه رسانه ها را با خودش در تضاد گذاشت

پاسخ:
باسلام 
به نظرم این یک گاف نبود بلکه یک نوع نگرش اشتباهی هست که در بین مدیران در مورد رسانه ها ایجاد شده است.
  • محمد سهمانی
  • عملکرد ایشان در بنیاد فوق العاده بوده

    پاسخ:
    باسلام 
    اگر عنایت داشته باشید در مورد عملکرد مناسب ایشان در بنیاد صحبتی نشده بلکه نگرش مدیران را صحبت کردیم. 
    همه مدیران باید نگاهشون را تغییر بدهند در مورد کارکرد رسانه ها

    با سلام و ممنون از مطالب خوب و آموزنده ای که در سایتتون منتشر می کنید فقط موضوعی که به نظرم باید بهش توجه بشه فشاری که بر روی خبرنگارها هست جهت درج خبر، خیلی مواقع این فشارها حتی بر روی مدیران روابط عمومی هم اعمال میشه که در برخی مواقع رسالت روابط عمومی رو کاملا زیر سوال میبره

    پاسخ:
    باسلام و احترام 
    تشکر و قدردانی از نگاه حرفه ای شما 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">