بنر مدیر و مشاور ارتباطات

پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

احمد باقری کارشناس ارشد حوزه توسعه کسب و کار، استراتژی سازمانی، ارتباطات , روابط عمومی و مدیریت رسانه

تدریس دوره حرفه ای روابط عمومی

لطفا روابط عمومی ها را جدی نگیرید

احمد باقری مدرس ومشاور توسعه کسب و کار،ارتباطات وروابط عمومی | | ۲ نظر

احمد باقری مدیر و مشاور روابط عمومی

با فرارسیدن روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی، فرصت را غنیمت بشماریم و چند جمله ای هرچند تلخ،  از باب بی اهمیت بودن انتصابات در حوزه ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها، شرکت ها"چه دولتی و چه خصوصی" و تمامی کسب و کارهای که به طور کلی ایجاد و حفظ مشتری و توسعه آن تعریف شده است، با مدیران داشته باشیم.

در هر سازمان، اگر ترغیب و رضایتمندی مخاطبان جایگاهی ندارند، لطفا کار روابط عمومی را به مدیر دفتر مدیرعامل بسپارید.

در هر کسب و کاری،  اگر تولید محتوای تخصصی برای افزایش بهره وری در تولید یا فروش خدمات جایگاهی ندارد، لطفا کار  روابط عمومی را با جذب یک مشاور رسانه ای خلاصه کنید.

در هر شرکتی، اگر ارتباطات سازمانی اولویت ندارد و انتشار خبر در رسانه بعنوان یک شق القمر کارکرد ارتباطی خلاصه می شود با جذب یک خبرنگار در مجموعه بسنده کنید

در هر مجموعه ای، اگر اطلاع رسانی در معنای واقعی خود موثر و اثربخش آنهم برای همراهی مشتریان بالقوه و بالفعل نیازی نمی بینید، کار روابط عمومی را به مسئول سایت تفویض اختیارکنید.

در هر مدیریتی، اگر نظام مند شدن ساختار ارتباطات درون سازمانی برای آماده سازی در شرایط بحرانی و مدیریت بحران را ساده می بینند و با تهدید عدم ادامه همکاری و گرفتن اختیارات از همکاران موثر می بینید، کار روابط عمومی  را به مدیر اداری بسپارید.

در هر شرکتی، اگر کسب درآمد بالا در سال های گذشته و وجود دیدگاه مدیریتی به صورت سنتی و بازاری مدل ارتباطی و رقابتی القاء شده است، کار روابط عمومی را به کانون تبلیغات و آگهی ها بسپارید.

درهرکسب و کاری، اگر علوم برندسازی از زمان ایجاد، حفظ و توسعه برند در بازار هدف و رقابت با چاپ لوگو در کاسه و بشقاب دفتر خود خلاصه می کنند، کار روابط عمومی را به  شرکت تبلیغاتی بسپارید.

مدیران سازمان های دولتی و خصولتی، اگر برنامه های روابط عمومی سازمان متبوع خود را در نامه نگاری های بین سازمانی خلاصه می شود و انتصاب مدیران روابط عمومی در این حیاط خلوت سازمان تلقی می کنند، کار روابط عمومی را به فرزندان عمو، خاله، عمه و دایی و به خصوص بستگان همسر پیش ببرید.

ای کاش!! بودجه تبلیغات و پروژه های فرهنگ سازی در سازمان ها در روابط عمومی ها تزریق نمی شد و صرفا مدیریت اجرا، آنهم به صورت اصولی، اثربخش و به صورت تعهدی برعهده مدیران روابط عمومی ها بود.

 آن وقت بود که وصف مصرع از سعدی به جا بود. " به عمل کار برآید به سخندانی نیست"

 

لطفا روابط عمومی ها را جدی نگیرید.

 

 

بازتاب این یادداشت در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

 

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

شماره تماس :  09126944966

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وگرنه در ساختار سازمان های داخلی" لطفا روابط عمومی ها را جدی نگیرید." 👇👇👇👇 ⛔ در هر سازمان، اگر ترغیب و رضایتمندی مخاطبان جایگاهی ندارند، لطفا کار روابط عمومی را به "مدیر دفتر مدیرعامل" بسپارید. ⛔در هر کسب و کاری، اگر تولید محتوای تخصصی برای افزایش بهره وری در تولید یا فروش خدمات جایگاهی ندارد، لطفا کار روابط عمومی را با جذب یک "مشاور رسانه ای" خلاصه کنید. ⛔در هر شرکتی، اگر ارتباطات سازمانی اولویت ندارد و انتشار خبر در رسانه بعنوان یک شق القمر کارکرد ارتباطی خلاصه می شود با جذب "خبرنگار" در مجموعه بسنده کنید. ⛔در هر مجموعه ای، اگر اطلاع رسانی در معنای واقعی خود موثر و اثربخش آنهم برای همراهی مشتریان بالقوه و بالفعل نیازی نمی بینید، کار روابط عمومی را به "مسئول سایت" تفویض اختیارکنید. ⛔در هر مدیریتی، اگر نظام مند شدن ساختار ارتباطات درون سازمانی برای آماده سازی در شرایط بحرانی و مدیریت بحران را ساده می بینند و با تهدید عدم ادامه همکاری و گرفتن اختیارات از همکاران موثر می بینید، کار روابط عمومی را به "مدیر اداری" بسپارید. ⛔در هر شرکتی، اگر کسب درآمد بالا در سال های گذشته و وجود دیدگاه مدیریتی به صورت سنتی و بازاری مدل ارتباطی و رقابتی القاء شده است، کار روابط عمومی را به "کانون تبلیغات و آگهی ها" بسپارید. ⛔درهرکسب و کاری، اگر علوم برندسازی از زمان ایجاد، حفظ و توسعه برند در بازار هدف و رقابت با چاپ لوگو در کاسه و بشقاب دفتر خود خلاصه می کنند، کار روابط عمومی را به "شرکت تبلیغاتی" بسپارید. ⛔مدیران سازمان های دولتی و خصولتی، اگر برنامه های روابط عمومی سازمان متبوع خود را در نامه نگاری های بین سازمانی خلاصه می شود و انتصاب مدیران روابط عمومی در این حیاط خلوت سازمان تلقی می کنند، کار روابط عمومی را به "فرزندان عمو، خاله، عمه و دایی و به خصوص بستگان همسر" پیش ببرید. ⚠️ای کاش!! بودجه تبلیغات و پروژه های فرهنگ سازی در سازمان ها در روابط عمومی ها تزریق نمی شد و صرفا مدیریت اجرا، آنهم به صورت اصولی، اثربخش و "به صورت تعهدی" برعهده مدیران روابط عمومی ها بود. 📢 آن وقت بود که وصف مصرع از سعدی به جا بود. "به عمل کار برآید به سخندانی نیست" Www.prbagheri.com #احمد_باقری #روابط_عمومی #مشاوره_رایگان #مدیریت_ارتباطات #مدیریت_روابط_عمومی #مدیریت_رسانه #هفته_روابط_عمومی

A post shared by ahmad bagheri (@ahmad_bagheri80) on

نظرات  (۲)

  • محمدرضا مقیسه
  • سلام جناب باقری بزرگوار

    در مناسبتی که متاسفانه همگان به تقدیر و تشکر و تعریف و تمجید از جایگاه روابط عمومی در قالب همان حرف ها و شعارهای تکراری بسنده می کنند؛ یادداشت بسیار شیوا، دردمندانه و از سر شناخت جنابعالی انصافا جای تحسین دارد. به قول شاعر: جانا سخن از زبان ما می گویی.  موفق باشید

    پاسخ:
    باسلام و احترام 

    جنابعالی از سابقون حرفه ای در حوزه روابط عمومی و ارتباطات هستید. نمونه حضور شما عزیزان در این بخش به واقع دلگرمی هست برای تلاشگران روابط عمومی
  • عسمانه عسگری
  • عالی بود 👌👌👌

    پاسخ:
    باسلام و احترام
    تشکر و قدردانی از ارسال پیام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">